onsdag 28 april 2010

Nervös

Efter att ha väntat i flera veckor fick jag nu inom loppet av nån dag kallelser till både ultraljudsundersökning av buken och gastroskopi. Jag har ju gått och haft ont ända sedan i början av januari, även om det (peppar peppar) blivit något bättre. Jag har slutat ta Losecen, och känner endast av det vissa dagar numer. Ändå tycker jag det är lika bra att göra undersökningarna nu när jag äntligen fått tider för dem! Men jag gruvar mig nåt enormt för gastroskopin. Ringde imorse och frågade om man klarar att göra den utan bedövning, jag fåt nämligen panikkänslor av sådan även tandläkarbedövning. Antagligen därför att det så starkt påminner om känslan man får när man reagerar på allergi genom svullnad i hals/tunga/svalg -man känner liksom inte att man sväljer, om saliven försvinner osv. Hon trodde att det skulle gå bra bara jag slappnade av, men det är ju lättare sagt än gjort. Nåvöl, jag ska iaf ställa in mig på att den ska genomföras! Sen tycker jag det är konstigt att man inte får en tid på morgonen så man kan vara fastande, kan ju inte vara nån hit att få kväljningar om man nyligen ätit.. Så den 25:e maj hoppas jag många håller tummarna för mig!

1 kommentarer:

Preffen sa...

Ja tycker absolut att du ska göra undersökningen. Det kommer gå jättebra, ta det bara lugnt så går det bra också går det ju så fort. Jag ska hålla tummarna för dig! :o)
Kram


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign