tisdag 20 april 2010

Shoppingweekend

Trots att jag irrade runt som en stressad höna, hittade jag iaf lite som fick följa med hem. Kanske tur för kontot att vi inte var nere fler dagar :P Som vanligt blir det ju dåligt shoppat till mig själv, Tommy köper inte heller mycket om jag inte ger förslag.. Köpte dock ett linne och två top/tunikor till mig själv, det blev jag nöjd med.

Tänkte som vanligt vara ute i tid med sommarskor till lillfröken. Hoppas bara inte storföttran´ drar iväg och växer ur dom bara :-) Jag fick köpa strl 26 i Adidas-träningsskorna! Trodde inte mina ögon men butiksbiträdet tog ur sulan och jämförde med Selmas fot, och den var faktiskt utanför "växa till"-linjen på 25:orna. Tyckte iaf det var kanonpris på dem, 269:-, och då var det helt annorlunda tyg än HelloKitty-skorna jag sett på DinSko -det var sånt där svettyg som inte alls andas i dem. Naturligtvis köpte vi två, Selma sitter bredvid bilden och håller på att träna att ta på sig den ena :)
Hittade även ett par fina Pippi-sandaler med textilsula som förhoppningsvis blir sköna att springa i för lillgumman.

Blev jätteglad när den fina klänningen från KappAhl fanns i strl 98 i Gävle, i både Sundsvall city och Birsta var den slut. Har tänkt att hon ska ha den på midsommar, tycker det är så fint med vitt/blått då (nu var det ju lite fler färger här men :)

Lite sommarkläder från H&M hamnade också i kassen, samt en jättemjuk huvtröja som var på rea 50:- !

Hittade en så mysig och skojig mössa på KappAhl, vindtät var det också. Men frågan är om jag inte köpte för liten ändå, men hade den varit större hade den väl inte suttit nere över öronen. Gjorde fynd på vantarna, 20kr för 3st på H&M.

Den här fina tunikan fick Selma av farmor. Hon fick den eg i turkost, men eftersom hon köpt 104 ville jag byta, annar skulle hon inte kunna ha den iår -och då var den strl slut såklart.


Vet inte om jag inbillar mig, men tycker alltid jag hittar mycket bättre i Gävle när jag shoppar. Jag gillar VERKLIGEN Birsta, det är så ljust och fräscht överallt där, men inte samma ordning i butikerna.

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign