torsdag 22 april 2010

Du ska inte tro det blir sommar..

..ifall inte nån sätter fart.. Och sommar hemma tänker jag göra snart, iaf i fönstren. Har velat hit och dit i jakten på nya gardiner, men till slut slutade det med att jag som vanligt beställde på Jotex.se. Mycket pga priserna, 125:- vardera till vardagsrum och kök slutade det på, då har vi ändå två fönster i vardera rum, så där tycker jag att jag gjorde riktiga klipp. Sen var jag tvungen att hitta gardiner till vardagsrummet som passar till vår ljusgröna ryamatta från IKEA, och hittade som tur var (vad jag hoppas är) exakt rätt grönfärg i dessa:



Hade inte den blekaste aning om vad jag ville ha för sorts gardiner till köket. Förutom att jag absolut inte vill ha panel även där. Är lite smått less på det nu. Så till slut föll jag för det skojiga mönstret, och tänkte att det passar oavsett om vi har tapetserat om eller har det som nu. MUU :-)





Men innan det blir till att sätta upp några nya gardiner måste jag putsa fönstren, och det måste jag erkänna har blivit mycket omständigare sen vi flyttade hit. På övervåningen får man hänga sig ut och putsa bäst man kan.


Just nu sitter vi i soffan alla tre och tittar på Pingu. Selma somnade när vi kom hem från VC, 1½ timme senare än vanligt, och sov över
två timmar! Gjorde flera försök att väcka henne för att det inte skulle bli så sen kväll ikväll, men hon fäktade och slog åt mig för att få vara ifred och sov vidare. Så nu har hon stoppat i sig två varmkorvar och om en stund är det dags för lite välling. Hon känns fortfarande varm, så tror jag ger en alvedon innan läggdags.

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign