lördag 24 april 2010

Då var det snart måndag igen

Ja, ungefär så känns det -som att helgen snart är över. Timmarna springer på och nu är en helt underbar vårdag snart till ända. Vi har spenderat de allra flesta timmar utomhus, sånär som på tiden för mat och sovning. Tommy har gjort ett ryck med veden, men det är nog 10ggr så mycket kvar än som är gjort. Vi har nog en hel del mer hemma än vad som kommer behövas, men kanske man kan göra sig en hacka och sälja några kubik dyrt när det börjar sina i folks vedbodar i slutet av nästa vinter ;-)
Selma har haft sin allra bästa lekkompis här hel dagen -morfar! De harmest strosat på ute på gården, åkt trehjuling (Selma då) och sen kom ju token på den briljanta idén att plocka fram vattenslangen så hon skulle få tvätta den. Inte så smart med tanke på att våran lilla sötnos nog är den mest vattentokiga varelse som finns, fick dra en nödlögn till sist och säga att vattnet tagit slut..
Själv var jag fram på byn och köpte mig en omgång penséer till. Har även satt en del av dem efter att jag skickade Tommy att köpa 5 säckar jord, så nu sitter jag här med jord under naglarna.

Våran dag i lite bilder:





Tommy var iväg till Fränsta och skulle hyra en film, men kom tillbaks tomhänt, fanns bara skräckfilmer och det tänker jag inte betala för att se. Ingen karra eller annat gotta har vi heller hemma, så blir ingen myslördagkväll det här inte.

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign