måndag 12 april 2010

Tvungen att tacka nej till jobb


Ett av mina största problem hade kunnat löst sig idag, om inte Af och a-kassa vore så trångsynta. Fick ett samtal om ett jobberbjudande, men då det var deltid och man ju har begränsat med deltidsdagar att stämpla, var jag tvungen att tacka nej. De ville ju såklart inte vara tvungen att ta in en ny när jag efter visst många veckor fått slut på dagar, och det var inte tillräckligt för att jag skulle ha klarat mig på bara lönen som deltiden gav. Men hade de istället sett att man kanske hade chansen och få mer jobb längre fram, hade det gynnat både dem och mig i det långa loppet. Men tyvärr är det inte så, och istället för att man får jobba det man kan, ska arbetsförmedlingen ha ut en på diverse praktiker, som stjälper mer än hjälper.


Begav oss ut i finvädret direkt efter frukost. Fikade kaffe, saft och bulle på farstubron, och jag ångrar inte en dag att vi flyttade hit. Det är så underbart att kunna njuta av fikat i lugn och ro utan en massa skränande folk runtomkring!

Fullt lika underbart var det inte att hitta vårens första inkräktare.. elaka herr Geting. Var snabb och hämtade en tidning att ta ihjäl det lilla aset med, mitt resultat ser ni här ovanför på bild.


0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign