onsdag 7 april 2010

Kraftlös

Idag vaknade jag med en känsla av att det skule bli en sån där jobbig dag. Jag vet inte vart min motivation och energi har tagit vägen. Vet inte vad jag vill, känner bara ett stort missnöje med det mesta. Tycker det börjar bli jobbigt att gå hemma, samtidigt förbannar jag mig själv för att inte på riktigt ta tag i situationen och leta jobb med ljus och lykta. Antar att det är självförtroendet som sviktar gällande det..
Känner mig också stressad över att det aldrig blir klart med Selmas inskolning på förskolan. Känns inte som hon varit riktigt ordentligt frisk många dagar under 2010. Först var det sjukhusvistelsen, sen feber ett par omgångar, den envisa hostan med kräkningar och nu förra veckan hög feber efter andra svininfluensavaccinet. Och nu snörvlar och småhostar hon och jag bara håller tummarna så hårt jag kan för att hon inte ska få samma förkylning som kusin Alfred. Tror aldrig jag har längtat så mycket till sommaren iår. Blir det en skitsommar med regn och tråkväder kommer jag nog allvarligt överväga att ta ett stort lån och åka varthelst solen nu håller hus under juni-juli-aug. OM jag inte hittat nåt jobb vill säga, som jag givetvis också håller tummarna för!
Blev en tråkig månad även ekonomiskt. Tommy har fortfarande inte fått några pengar för VAB-dagarna i januari, och när han ringde till FK sa de att papperet inte var riktigt ifyllt. Men fel att ringa och tala om det då? Det har ju bara gått 2,5 månad sen det skickades in..
Har också en bil som snart ska besiktas. Vet att vi måste byta avgassystem och bromsskivor, tillsammans en kostnad på ca 5500-6000kr, dessutom hoppas vi att han hittar felet som gör att bilen är svårstartad och går ojämnt.
Hade ju hoppars på att vi skulle ha en mysweekend på hotell i Gävle nästa helg, men om jag ska vara realist tycker jag i ärlighetens namn att vi för vår egen skull skulle skjuta på det. Gillar inte det där med att göra av med mer pengar än man egentligen har och få ångest av det sen.

Nä idag känner jag mest av allt för att ta med nåt gott fika, sätta mig på farstukvisten och läsa en riktigt bra bok eller en härlig skvallertidning, men älskling ska snart iväg och jobba och jag måste ha koll på lillfisen som härjar runt som en liten tornado. Så antar att det är lika bra att sluta ömka sig själv.

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign