söndag 4 april 2010

Avsmak för skräpmat


Såhär söt var Selmasessan på årets påskkärring-turné. Tyckte även själv att hon var jättefin och sprang och speglade sig flera gånger :)
Utdelningen blev sådär.. Kunde ju inte begära så mycket eftersom vi bara var till tre ställen; moster med familj, mormors jobb samt min kompis Maria´s mamma.
37kronor, en glass, en klubba och tre godisar var hon dock själv jättenöjd och glad över, och det är ju huvudsaken!
Igår på påskafton tog vi en andra liten tur till gammelmormor för att hon skulle få se världens sötaste påskkärring.
Selma och jag stannade hemma istället för att följa med och skjutsa hennes farmor till tåget. Klockan blev så mycket innan vi hade fikat och skulle iväg, att jag tyckte bara det blev besvärligt och fel timing mitt i mattiden. Istället var vi hemma, lillan åt middag och sen tog vi en liten promenad, som efter hennes övertalning blev till en lång. En timme var vi ute och gick innna jag bestämde att det fick vara nog.
Ringde och bad Tomy köpa med hämtmat, har varit jättesugen på kebab länge men eftersom det nte finns härhemma hard et inte blivit av, så nu passade vi på när han ändå skulle passera Stöde pizzeria. Visade sig vara ett dåligt drag, vet inte om det är blandningen av det man stoppat i magen under påsken eller bara själva kebaben som gör att jag mår dåligt, men har iallafall fått nog av snabbmat för en lång tid framöver! Magen känns bubblig och orolig, usch och fy.
Önskar vi hade lagt pengarna på att hyra hem tre filmer från Hemmakväll istället, vad skönt det skulle vara att ligga i sängen med en bra film nu!

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign