tisdag 13 april 2010

Bäddat för bråk

Tommy ska ringa nu på rasten och prata med svärmor om helgen. Ska vi åka ner vill jag ha en helg ganska mycket för oss själv i Gävle, utan måsten och att vara uppbokad av mattider, annars kan det lika gärna få vara. Det var ju meningen att vi skulle sova på hotell, men nu är han rädd att hon ska ta illa upp om vi inte sover hos henne, så då ställde jag ulimatum att antingen får han göra klart för henne att vi planerar vår egen tid där, eller så skiter vi helt enkelt i det hela och inte åker alls. Är så mycket jag vill hinna med när vi är där, och de senaste gångerna vi har varit ner har ju bara bestått av tråkigheter. Nu längtar jag bl.a efter att gå ut och äta, shoppa loss i stan och Valbo, ta med Selma till Boulognerskogen och stadsträdgårdslekparken, samt förstås träffa familjen Kusbom :-) Får väl höra sen när han ringer hur det gått, tycker det verkar som alla killar har så svårt att säga ifrån ifråga om sina föräldrars vilja och tycke?!

Nu vi iväg och äta lite hos mormor och morfar. Skönt att slippa spisen en gång och roligt att få lite sällskap när Tommy jobbar.

2 kommentarer:

Preffen sa...

Jag har glömt att svara på ditt mejl ang. klockan o happy easter texten. Jag kommer inte åt mallkoden (hela alltså) så jag kan ändra men det är ju bara att se ut en annan mall så ändrar vi. Säg bara till så fixar vi.
kram

Lillisen sa...

Jättesnällt Therese! Tror jag behåller den ett tag och hoppas att inte så många lägger märke till texten, så kanske jag kan be dig byta nångång närmare sommaren?

Kram och hoppas ni överlever i renoveringsröran :)


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign