måndag 19 april 2010

Hantverkare och Selmas uttryck

Dagen började med att rörmokaren vi varit i kontakt med ringde och frågade om det passade att han kom och tittade på "alla" fel vi ville ha åtgärdade. 15 min senare var han här, och Selma och jag som tagit lite slö-morgon (inte sov-morgon för vi var uppe tidigt) gick fortfarande i pyjamas/mysdress när han dök upp.
En jättetrevlig karl som inte var sådär stressad som hantverkare brukar vara, utan lyssnade och förklarade. Så nu hoppas jag att vi såsmåningom får nån ordning på både vattentryck och värme på vattnet uppe på öv, vi vill ju faktiskt kunna utnyttja badkaret när vi har ett!
Men frågar mig vad det är med hantverkare och nedsmutsande? Man ska verkligen se till att ha städ-behov när de kommer, för inte blir det då mindre. Och detta trots att han mot alla odds tog av sig skorna. Var nå vita flagor som spreds omkring här när han rörde sig i huset, nån slags frigolit trodde Tommy men nej, nästan lika tunt som papper..

Selma den lillstumpan får större ordförråd för varje dag, och andra/nya sätt att uttrycka sig.
Vet inte om jag måste börja tänka på hur jag pratar, för idag vid matbordet när hon ville titta i ett reklamblad jag bläddrade i, sa hon inte "jag får se" som hon brukar, utan "ge hit den".. :-)
Andra tillfällen uppväger dock de uttrycken. Nu när jag hade bytt blöja på henne, sätter hon sig upp, lägger huvet mot min arm och säger "ja tytte om mi mamma" Underbara älskade unge!

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign