måndag 12 april 2010


Blir så himla sugen att pyssla på ute nu när det varit så vackert väder, men än är det ju väldigt begränsat med växter som klarar minusgraderna som kan smälla till nattetid. Satte ett par påskgrupper förrförra veckan, och de har växt till sig så fint nu, ¨så det riktigt kliar i fingrarna att få fortsätta plantera. Pensén är nog min absoluta favoritblomma, ja till och med före rosen. Kanske är det för att det är den första riktiga planta man kan sätta efter den långa vintern, förutom lökväxterna. Brukar formligen förköpa mig på penséer. När Plantagen och övriga storblombutiker annonserar 10pack kan jag inte välja vilken sort och färg jag vill ha, så slutar med att jag har en 50-60 planter att dona ner :-)

Väggampeln som är på bilden fick jag av Selma (Tommy) på morsdag förra året. Vi blev av någon anledning kvar häruppe längre än vi planerat och han hade ingen aning var i Fränsta han skulle hitta nån passande present. Så han körde helt enkelt på min systers idé till sin svärmor; då blev den inte så uppskattad av mig (hade ju väntat mig en bukett fina rosor eller kanske ett smycke) men nu när vi bor i hus tycker jag om den desto mer! Vi har dessutom framsidan mot söder, så kan tänka mig att det kommer växa på riktigt bra i den i sommar.

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign