torsdag 8 april 2010

Hatar oärliga människor

Det (nästan) värsta jag vet är oärliga människor! Tyvärr har jag på sista tiden, ja den sista veckan råkat på så många att jag snart börjar fundera om det finns några hederliga kvar.

Ex.1: För dom som inte läst historien på facebook kan jag berätta att jag blivit av med ett paket kläder jag beställt till lillan på nätet, och Posten i Ånge är skyldiga till det hela, eller rättare sagt -någon anställd vid postterminalen i Ånge. Det är inte första paketet som kommer bort, och det konstiga är att leverantörena ser på fraktinformationen att paketen anländer till Ånge, men sen är de spårlöst borta. Är det en tillfällighet att jag på kort tid drabbats, eller är det någon anställd som hyser agg till en och vill jävlas? Har försökt ta tag i det, men varken kundcenter eller de ansvariga för postpaketen i Ånge är speciellt intresserade att reda upp det hela. Det är inte heller bara att strunta i det och beställa nytt, för jag måste fortfarande ligga ute med pengarna till leverantörerna fått bekräftat från Posten att det inte levererats, vilken inte kan göras förrän jag gjort en reklamation på paketet, handläggaren har tagit tag i det osv. Blir så trött på den härvan så jag vill spy. Och känns skitosäkert att beställa nåt mer, hur vet jag att det kommer fram?

Ex2: Har börjat sälja en del av Selmas urväxta kläder på Tradera, sånt som jag köpt men sällan/aldrig blivit använt när man inte tyckt att det varit såådär jättefint.
Av fyra sålda objekt, har jag fått problem med betalningen av två köpare. Den ena, Carol, som köpte ett par leggings, påstod efter 4 mailpåminnelser att hon inte haft tillgång till dator, inte haft pengar på kontot, inte hade nån bank där hon bodde och inte hade nån bil att ta sig till en bank. Hon frågar därför om hon kunde skicka pengar i kuvert.. Nej, skrev jag tillbaks (förstod direkt hennes avsikt, dessutom skulle ändå inga pengar komma fram över påsk), vänta hellre till du får in pengar. Efter ytterligare en påminnelse mailar hon igår och frågar om pengarna i brevet kommit fram?! Är hon trög, dum, snål eller både och? Sen det värsta är att hon lämnat ett omdöme där hon skriver " varning; tjuv" om mig.. VEM är tjuv om inte HON!
Den andra köparen har påstått ända fram till idag att "jo, jag har visst betalat", men nu erkänner hon plötsligt att hon måste glömt att godkänna överföringen.

Jag blir så innerligt trött på människor som på ett eller annat sätt ska sko sig på andra, vara oärliga, tjuva osv. Jag hatar all sorts snatteri, vare sig det handlar om en parfymflaska i en butik eller en toarulle från jobbet.
Jag skiljer själv på mitt och ditt och tycker att alla skulle göra det. Frågan är vilka man kan lita på och inte? För man säger ju att de flesta är ärliga, men när man stött på så många av det andra slaget på kort tid, kan det verkligen vara så eller bor det en liten tjuv inom de flesta?

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign