tisdag 4 maj 2010

Vill stanna hemma

I helgen är det meningen att vi ska åka till Gävle för urnsättning. Jag vill inte alls åka, förstår ju såklart att Tommy både delvis vill och känner sig tvungen att åka eftersom det är hans pappa. Som han sa: "jag förstår ju vilket liv det blir om jag inte går".
Självklart känner även jag mig dum om jag/vi inte åker när de gäller någon så nära, och jag vet ju att man kommer få höra det långt efteråt.

Det finns flera anledningar till att jag inte vill åka;

1. Selma är fortfarande väldigt förkyld och sover dåligt och oroligt på nätterna. Inte blir det bättre av att sova på ett mer eller mindre främmande ställe, på en uppblåsbar säng dessutom. Hon sover alltid dåligt när vi är där, alla främmande ljud, farmor hennes som ska upp när tidningen kommer och börja rassla med kaffe, dusch etc på okristliga tider osv.

2. Jag har ont i ryggen och känner inte för att sitta 30 mil t/r, det kommer knappast göra det bättre. Hade dessutom velat gå till chiropraktorn igen på fredag för att se om det blir bättre av att gå flera gånger. Inte heller för min rygg är ju sängen nån höjdare.

3. Vi har ingen barn vakt till lillan utan måste ta med henne på urnsättningen. Den hålls utomhus, och under en gemensam minnesgudstjänst tillsammans med alla andra som har urnsättning den dagen. Inte lätt att hålla en energisk 2,5-åring lugn ute under ca en timmes tid.

4. Jag tycker det är fullkomligt onödigt med en till begravning, för det är just det jag tycker det blir med ännu en gudstjänst -dubbla begravningar, snacka om att tvinga på en guds ord. Har aldrig förr hört talas om gudstjänst i samband med urnsättning.

5. Är inte på humör att vistas nån annanstans än hemma. Vi har nyss varit ner och även om jag verkligen tycker om att åka till Gävle så är det lite påfrestande att åka ner på fredag eftermiddag för att sen åka hem på söndag förmiddag, framförallt med Selma som vill allt annat är sitta still de timmarna det tar.

Vi grunnar på huruvida vi ska åka eller inte, om Tommy ska åka själv, vad vi då ska ha för skäl att jag inte åkte med Selma, om vi ska åka och om vi isf istället sover på hotell osv. Till dess jag har klara svar håller jag mig för att svara på 026-nummer..

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign