torsdag 20 maj 2010

Körkortet i flingpaketet

Alltså jag blir galen. Varje gång vi ska åka fram på byn, så nog tusan är det någon bil som ska åka över bron mot vår sida. Och tro inte, fast att bron är LIKA bred som vägen, att folk vågar mötas på den. Det är helt otroligt, vet de med sig att de vinglar lika mycket som någon som nyss börjat övningskört, så det är därför de inte ger sig på det? Sekunderna det tar att stå och vänta (15-20 sek) känns mycket längre. Och jag förstår inte varför. Ok om det vore gamla tanter som bangade på det, men när karlar i medelåldern håller mer på vänstersidan för att försäkra sig om att undvika möte tycker jag det är nåt fel. Lämna in körkortet säger jag bara.

För övrigt är jag lite less på arbetsförmedlingens dåliga framförhållning. Idag fick jag brev om att jag ska vara i Ånge på AF imorgon kl. 09?! Nu hade jag tur så syrran var ledig och kunde ha Selma hos sig, men annars då? Skulle jag haft henne springande där på kontoret medan jag försökte prata med handläggaren?
Blev även lite taskig timing iom att Selma var tvungen att sova middag efter att vi kommit hem från dagis efter lunch, så blev sen sovning, dvs senare kväll. Men jag måste ändå väcka henne 07 för att hinna vara däruppe till 09. Synd att man inte direkt sitter i en sån sits att man kan säga dem ett sanningens ord.

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign