tisdag 4 maj 2010

Jobberbjudande 2

För ett tag sen fick jag ett erbjudande om jobb, men eftersom det till en början inte var mer än 20% och de inte visste när/om det blev mer var jag tvungen att tacka nej. Nu har jag fått ett nytt erbjudande om ett sommarvikariat från samma person. Det skulle vara sysselsättningsgrad 75-100%, men nu är problemet istället arbetstiderna. Det inkluderar nattjobb, och jag vet inte om det funkar med Selma och Tommys arbetstider. Han börjar ju så tidigt som 06 när han har fm.-skift, och hade jag natt skulle jag sluta 08. Här finns inget dagis som öppnar den tiden, och jag vet inte heller om jag skulle ha mage att slita upp lillan 05. Egentligen har jag ju som arbetslös inte rätt att säga nej till jobb mer än under vissa omständigheter, och jag vet inte om det här faller under sådana?
Dessutom skulle vi ju båda vara borta på kvällarna ibland de veckor Tommy har em-skift, och jag kan inte bara blint lita på att mormor och morfar finns tillgänglig alla gånger att lämna/hämta hos. De har ju sina arbetstider och sen är det ju självklart att hur mycket de än tycker om henne vill de säkert ha sin egen tid, de har ju haft sina småbarnsår för länge sedan.
Ytterligare ett dilemma i det här är Selmas nattsömn. Trots att hon snart är 2,5 år har hon fortfarande orolig sömn under natten, och jag tror inte hon nånsin har sovit en hel natt. Vaknar hon pejlar hon alltid av att jag finns i närheten, och det har blivit så att vi aldrig tagit fajten att det ska duga lite bra med pappa ännu.
Jag har ju inte hur lång betänketid som helst, och ska väl svara på erbjudandet nu i dagarna. Mer att tänka på än bara Gävleresan alltså.

2 kommentarer:

BeckaHBitcH.se sa...

SV: jag ammade Alvin i ca 27 månader :-)

Anonym sa...

Finns inte barnomsorg så har du rätt att säga nej till jobb.
Tillomed säga upp sig utan straff.


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign