lördag 22 maj 2010

Karlar tar för sig

Ibland blir jag så himla avundsjuk på Tommys förmåga att se bortom alla måsten och helt sonika välja något man själv vill göra. Såhär prioriterar jag mina dagar:

1. Med all rätt alltikring lillstumpan; mat, sömn, att hon ska vara ute mycket,bad osv.
>Såklart pers. hygien.

2. Mat även till oss, inte alltid på fasta tider men iaf att vi alltid äter fasta måltider.

3. Andra dagliga sysslor såsom tvätt, disk, städ och det eviga plockandet efter en liten tornado :-)

4. Sysslor i ett hem som görs men inte lika ofta -bakning, byte av sängkläder, gardiner, städning/krattning osv utomhus.

5. Mig själv och mina intressen/kompisar. För att ge ett ex pratade jag och Malin om att vi skulle åka skidor en dag I JANUARI. Jag har inte ens kommit mig för att ta mig tid att åka de knappa 4 milen ner till henne än, trots att hon är en vän jag gärna skulle träffa dagligen.


Jag tror att det är det här som gör att jag alltid känner mig stressad inombords, att jag aldrig tar mig tid för avkoppling (bortkoppling). Jag tänker alltid ett steg längre, typ om jag sätter igång med det "här" direkt hinner jag det "där" och det "där" innan det är dags för/vi ska dit/det är mat osv.

Samtidigt blir jag lite sur på Tommy också. För två helger sen gick han på Sportfiskemässan i två dagar, igår klagade han att han så sällan hinner ut att fiska nuförtiden. Nämen oj, hur kan det komma sig? Du jobbar, har barn, bor i hus, mao har en hel del saker som ibland MÅSTE gå före nöjen.
Nu är det banne mig jag som ska bli bättre på att lämna över ansvaret till herr Hägglund, brassa iväg till stan och leta mig lite välbehövliga kläder OCH kanske träffa Malin. Nån dag.
Vad Tommy gör nu? -Fiskar..

1 kommentarer:

Malin sa...

FY FAAEN VAD KUNGLIGT SKRIVET!! Jag tycker HELT KLART att vi tjejer borde bli bättre på att strunta i alla "måsten", tagga ner lite och helt enkelt HA KUL!
Tror att killar inte har samma måsten i sina huvuden, vilket gör allt lite lättare för dem.

Arne tex, igår kom han hem från jobbet och började städa. Just like that. Inte tyckte han att det var så speciellt jobbigt, det är bara en grej som skulle göras. En annan tycker att det är väääärldens procedur och blir skitsur varje gång städning kommer på tal.

Det här var bara ett exempel på hur tjejer hela tiden tänker och killar oftast bara gör.
Det kanske är helt okej att det inte är så städat hemma, att gräsmattan inte är den mest nysådda av alla, att tvätten håller på att ta över hushållet, att golvet på bilen är fyllt av glasspapper etc etc.... Allvarligt, vem bryr sig om det EGENTLIGEN? I så fall är den personen inte värd att kallas kompis!
Nästa gång vi kommer på besök kliver jag GÄRNA över dammråttor, så länge vi kan umgås så är allt annat oväsentligt vännen!

KRAAAAAAM PÅ DIG!!


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign