tisdag 1 juni 2010

Giftinformation

Sitter i soffan med en sovande Selma tätt intill. Vill hålla koll på henne den närmsta tiden efter hennes bravader för en stund sedan. Höll på att plocka undan efter lunchen när jag hör henne börja gråta och hosta. Springer in i vardagsrummet för att se vad det är (blir så rädd att hon ska sätta i halsen eftersom hon fortfarande stoppar allt i mun som en bebis), och möts av henne där hon kommer från soffan. Ser en tub ligga där hon brukar sitta, och den är kletig. Hon har varit in till badrummet, klättrat upp vid tvättbänken och fått tag i svampsalvan vi ska prova smörja irritationen som visade sig inte vara uvi. Sen har hon ÄTIT av den! Får fullt upp eed att försöka ta henne till toan eftersom hon börjat kräkas, samtidigt som jag ringer 112 och ber dem koppla till giftinformationen. Enligt dem ska en mindre mängd (mindre än 20g) inte vara farlig utan bara kunna ge magont, men jag kan ändå inte slappna av helt utan vill ha koll på henne. Tänkte först skippa vilan men eftersom hon vaknade så tidigt imorse ville jag undvika ett konstant bråkande till läggdags.

FY vad rädd man blir. Att hon ska hitta på allt möjligt tok.

Sötnos -men du kunde väl vara lite mindre påhittig ibland! <3

1 kommentarer:

Therese sa...

Åh men hua!! Hoppas hon inte blev dålig!!!

Duu, ville bara tacka för dina ord, höll på o bli sentimental igen, men idag får det va slut på gråt från min sida.. Tack för du finns o stöttar =) *kram*


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign