fredag 11 juni 2010

Vägrade vänta längre

Igår kväll när Selma återigen fick en släng av låg feber fick jag nog. Först ringde jag sjukvårdsupplysningen, men där fick man ju självklart (som vanligt) ingen hjälp utan de tyckte bara jag hade ringt in för ofta på senaste tiden?! Så istället resonerade vi och kom fram till att Tommy fick vara hemma med VAB idag för att istället kunna följa med oss ner på barnmottagningen.
Vi valde verkligen en bra dag att åka dit. Vanligtvis brukar man få vänta jättelänge när man kommer på jourbesök utan remiss, men eftersom det var skolavslutning på många håll var det ingen väntetid utan vi fick komma in redan efter 10 minuter. Till vår förvåning och glädje gjorde de en hel del olika undersökningar, bl.a. EKG, blodtryck och koll av hennes reflexer. Dessutom tog två stora rör blod och skickade iväg en urinodling. Selma var så duktig och tålmodig, mycket tack vare en kanonläkare och toppensköterska, ibland har man tur att träffa på rätt människor vid rätt tillfälle, även om det inte är ofta. T.om. blodprovet i armen gick ok, även om det kom några tårar tycker jag hon skötte sig exemplariskt för att bara vara 2,5 år.
Känns jättebra att vi inte godtog någon längre väntan utan tvingande dem att dra igång det redan nu. Läkaren på VC hade ju lovat oss tid inom en vecka, men det visade sig att deras första lediga tid var den 7:e juli, och det kan de ju drömma om att jag tänkte vänta och oroa mig ända till dess!

Innan vi åkte försäkrade jag mig om att de skulle höra av sig om proverna visade något avvikande eller konstigt, annars får vi lov att vänta till den bokade tiden i juli innan de bestämmer hur/om de ska fortsätta någon vidare utredning.

0 kommentarer:


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign