måndag 20 september 2010

En tanke efter valet

Så mycket kan jag säga att jag inte röstat på det parti som fick mest röster igår.
Jag har inte förstått tidigare varför folk har så svårt att prata om vilka de röstat på, men efter att varit inne på facebook fattar jag. För många har tydligen svårt att acceptera följderna av en demokrati. Visst måste man få uttrycka sin åsikter såsom "hur ska nu det här gå" osv, men det stannar ju inte vid det.
Många har eller har haft "Om du röstat på SD ta bort mig från din vänlista" och liknande. Men vad är det för vän som inte kan acceptera att man tycker och tänker olika? Jag tror inte att många av dem som röstat på Sd gjort det för att de till 100% stödjer deras ideologier, utan mer för att visa att de vill sätta ner foten för vart Sverige är påväg.

Jag hoppas inte den statusuppdateringen kommer att visas på nån av mina närmsta vänners sidor, för isåfall kommer jag ta bort dem från listan pga att jag inte anser att de uppfyller kraven för att vara en bra vän.

3 kommentarer:

Sara, mamma till pseudotvillingar sa...

Mjo kan kan jag väl men magen bara flyter ut på sidorna :/

Johanna sa...

Hej, helt okej fråga.
Jag lunchar ute oftare än vanligt, men en lunch för mej kan vara en 20kr fralla på ett fik med en 15kr mer, till en meny på mc donalds eller bk för 60kr.
Visst blir det en del pengar, men i veckan lägger jag aldrig ut mer än 350kr på lunch.

Johanna sa...

Förlåt, får be om ursäkt, är verkligen kass på att svara på kommentarer.
Kollar ofta via mobilen och kan inte svara på kommentarerna där så glömmer jag bort det sen när jag sitter vid datorn.

Ska försöka bli bättre! :D

Kram


Klicka på bilden

Kategorier

Bloggintresserade

Bloggdesign